Jak utrzymać dobre relacje ze współpracownikami podczas pracy zdalnej?

Już od ponad pół roku w wielu firmach odbywa się praca zdalna. Od niedawna znów zaczęła być coraz popularniejsza przez wzrost zakażeń koronawirusem. Czy w takich warunkach można utrzymać dobre relacje ze swoimi współpracownikami? Sprawdzamy.

Pracujesz jako analityk biznesowy, a zatem większą część swoich zadań możesz swobodnie wykonywać w zaciszu własnego domu. Z tej możliwości korzysta coraz więcej osób, ponieważ jest to najlepszy sposób na to, aby uniknąć zakażenia koronawirusem. Podczas pracy zdalnej trudno jest jednak utrzymać przyjazne relacje ze swoimi współpracownikami. Nie ma w tym niczego dziwnego, w końcu nie widuje się ich codziennie. Czy jest jednak jakieś wyjście z tej sytuacji?

Dobre relacje ze współpracownikami – jak je utrzymać?

W trakcie pracy zdalnej jest wiele różnorodnych możliwości do tego, aby kontaktować się ze swoimi współpracownikami. W wielu zawodach jest to niemal konieczne, ponieważ bez tego firma nie ma możliwości sprawnego funkcjonowania. Okazuje się zatem, że utrzymanie właściwych relacje ze współpracownikami nie musi być, aż tak skomplikowane. Wystarczy, że regularnie będziesz się z nimi kontaktował za pośrednictwem internetowych komunikatorów. Możesz również do nich dzwonić telefonicznie.

Dlaczego dobre relacje ze współpracownikami są ważne?

Przede wszystkim każdy zespół pracuje sprawniej, jeżeli poszczególni współpracownicy są ze sobą odpowiednio zżyci. Istotne są zatem wspólne integracje firmowe, spotkania i wyjścia, na przykład na kręgle. W dobie pandemii koronawirusa takie wyjścia są jednak niemożliwe. Warto je nadrobić rozmowami internetowymi, na przykład na wideo konferencjach.

Opublikowane komentarze
  • gość

    gość

    regularny kontakt pomaga utrzymywać dobre relacje
    Odpowiedz
Zostaw komentarz