Pracownicy w swojej karierze bardzo często muszą negocjować ze swoim szefem. To trudna sztuka, nie ukrywajmy. Analitycy biznesowi często oczekują podwyżki oraz poprawy warunków swojego zatrudnienia. Dlatego, kiedy staniesz przed podjęciem rozmowy ze swoim pracodawcą nie popełnij tych kilku błędów.

  • Pierwszy to brak przygotowania się do merytorycznej rozmowy. Oczywiste jest to, że samo spotkanie może być stresujące, kiedy w grę wchodzi dyskusja na temat pieniędzy. Jednak przed takim przedsięwzięciem warto przygotować sobie kilka rzeczowych argumentów, który zagwarantują nam wygraną. Bez nich nie ma sensu w ogóle podchodzić do drzwi gabinetu szefa.
  • Kolejny błąd jaki popełnia wiele osób to niejasne oczekiwania. Musimy mieć konkretne oczekiwania płacowe, żeby nie poczuć się zagubionym. Warto wcześniej prześledzić rynek pracy i zorientować się jakie stawki można dostać w innych przedsiębiorstwach. Nie warto też przesadzić w drugą stronę, kiedy to wymagania będą zawyżone. Zbyt wysokie mniemanie o sobie zdecydowanie przeszkadza w negocjacjach.
  • Emocjonalny stosunek podczas takiej rozmowy również nie przyniesie żadnych korzyści. Nerwy należy utrzymać na wodzy, niezależnie od sytuacji.