Analityk biznesowy często jest kojarzony wyłącznie ze sporządzaniem analiz oraz raportów dla rynków oraz produktów, które są obecne w obszarze działalności konkretnej firmy. Jest jednak również szereg zadań należących do osoby obejmującej to stanowisko i o tym właśnie warto pamiętać.
Pracownik w tym charakterze jest zobowiązany również do wspierania poszczególnych procesów wyznaczania, a także monitorowania cyklicznych celów sprzedażowych. Powinien on także poszukiwać i wdrażać w oparciu o jedne z najlepszych na całym rynku metod oceny efektywności przeróżne działania marketingowe oraz oczywiście sprzedażowe. Istotne w tym zakresie są również kampanie medialne. Warto pamiętać też o tym, że analityk biznesowy tworzy i dostarcza rozwiązania, które mają na celu usprawnienie procesów analizy danych.
Od kandydatów na takie stanowisko nierzadko oczekuje się minimum rocznego doświadczenia w pracy na takim samym, bądź podobnym stanowisku. Ważne jest też to, aby kandydat posiadał zdolność szybkiego diagnozowania, a także rozwiązywania poszczególnych problemów. Musi on także być biegły w obsłudze programów takich jak Excel czy też Access. Musimy pamiętać też o tym, że analityk biznesowy musi być bardzo dokładny w działaniu i powinien również w odpowiedni sposób organizować swój czas pracy. Przedsiębiorstwa oferują swoim pracownikom pracę, która jest pełna pasjonujących wyzwań, a oprócz tego daje szansę na uczestniczenie w rozwoju konkretnego biznesu. Samo zatrudnienie najczęściej odbywa się w oparciu o umowę o pracę, a wynagrodzenie jest wysokie jak na polskie standardy.